Alates esmaspäevast, 14. juunist 2021 saab lunamaksega pakke kätte ka Smartposti valgetest pakiautomaatidest. Sellisel juhul jõuab paki saajani vastavasisuline SMS ja/või e-kiri Smartpostilt, milles sisaldub makselink, mis suunab Eesti Maksekeskusesse. Pärast lunamakse laekumist saadame paki saajale uue SMSi ja/või e-kirja, milles on uksekood, millega saab tellitud paki pakiautomaadist kätte.

Vastav e-kiri saadetakse aadressilt See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. ning SMSi saatjaks on Smartpost.

Levimas on petuskeem, kus Smartpost Itella nime kasutades üritatakse inimestelt võltslinkide kaudu raha välja petta. Linke saadetakse erinevate interneti müügikuulutuste peale kasutades nii eesti- kui ka välismaiseid telefoninumbreid. Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg kutsub inimesi üles tähelepanelikkusele, sest levimas on petuskeem, kus proovitakse inimeste delikaatsetele pangaandmetele ligi pääseda. „Mitmed Eesti inimesed on meid teavitanud kelmusest, kus neile saadetakse interneti müügikuulutuse peale sõnum, mille sisuks on näiline huvi müüdava toote vastu. Tehingu kinnitamiseks saadetakse Smartposti Itella logo ning kirjadega link, mille kaudu juhitakse inimene võõrale veebilehele, kus palutakse raha saamiseks sisestada oma pangakaardi andmed. Smartpost Itella taolisi linke kunagi ei edasta ning oma klientide finantsandmeid ei küsi. Sarnaste sõnumite saamisel tuleks koheselt pöörduda politsei poole,“ selgitas Paalberg.

Itella Estonia tegevjuht rõhutab, et Smartpost saadab oma klientidele teateid vaid SMSi ning e-posti teel, kus saatja nimeks on alati Smartpost ning seetõttu peaksid alternatiivsetest kommunikatsioonikanalitest, nagu näiteks WhatsApp tulevad sõnumid muutma eriti valvsaks. Kui teade tuleb e-posti teel, siis tuleb kahtluse korral kindlasti jälgida, et domeeni lõpp oleks EE.

Antud kelmuse ohvriks langemisel soovitab Paalberg teha tehingu osas pangale tagasinõude avalduse ning oma krediitkaart koheselt sulgeda. Kõik praegused juhtumid on antud üle Politsei- ja Piirivalveametile, kellega tehakse igakülgset koostööd kelmide tabamiseks.

Hüppeliselt kasvanud e-kaubanduse ja pakitarne maht lisas Smartpost Itella pakiautomaatide võrgustikku kümne kuuga 63 uut pakiautomaati. Nüüdseks on kokku 200 pakiautomaati 73 erinevas linnas, külas ja alevis üle Eesti.  

„2020. aastal tekkis maailmas juurde üle 15 miljoni uue e-ostleja, kuna tarbijad olid sunnitud leidma viise, kuidas ostlemist jätkata olukorras, mil poed koroonapandeemia tõttu suleti. Tervelt 70% uutest e-ostlejatest plaanivad e-poodide juurde jääda ka pärast piirangute lõppu, mis on märk sellest, et e-ostlemine on saanud igapäevaelu osaks,“ sõnas Itella Estonia pakiveo äriüksuse juht Rauno Parras.

Ta nentis, et e-kaubanduse hüppeline kasv on kiirendanud ka pakiautomaatide võrgustiku arendamist „Kindlasti kiirendas koroonapandeemia ka Smartpost Itella võrgustiku suurendamist, kuna nägime, kuidas kuust kuusse nõudlus pakiveoteenuse järele kasvas. Seda ka piirkondades, kus seni pakiautomaadid sootuks puudusid,“ rõõmustas Parras.

Ainuüksi viimase kümne kuuga paigaldas Smartpost Itella 63 uut pakiautomaati, kasvatades pakiautomaatide võrgustikku 30% võrra ning ulatudes nüüdseks 200 pakiautomaadini üle Eesti. „Tänaseks on Smartpost Itellal julgelt suurim pakiautomaatide võrgustik  Baltikumis ja Soomes kokku, lihtsustades seeläbi pakkide saatmist ja vastuvõtmist piiriüleselt. Lähiajal jätkame võrgustiku laiendamisega üle Eesti,“ kirjeldas Itella Estonia pakiveo äriüksuse juht.

Uued asukohad suurlinnadest eemal

Uute asukohtadena on pakiautomaadid paigaldatud piirkondadesse, kuhu pikisilmi Smartpost Itella pakiautomaati oodati – näiteks Viljandi Maksimarket, Mustla Konsum, Keila Jaama kaplus, Narva Fama Keskus ja Jõhvi Pargi Keskus. „Uute asukohtade valimisel võtame alati arvesse nii ettevõtte enda arenguplaane kui ka klientide tagasisidet ning nõudlust. Meie jaoks on oluline pakkuda teenust seal, kus asuvad Smartposti kliendid, tuues seeläbi teenust klientidele veelgi lähemale,“ lausus Itella Estonia pakiveo äriüksuse juht.

Ta lisas, et ettevõte on otsimas ka uusi viise, kuidas pakiautomaatide võrgustikku veelgi kasvatada.  „Seni on Smartpost Itella kõik pakiautomaadid paigaldatud siseruumidesse ehk toidupoodidesse või kaubanduskeskustesse, et pakid oleksid kvaliteetselt hoiustatud.  Väiksemates asulates napib sisetingimustes vaba ruumi, mistõttu töötasime välja Smartposti pakimajakese, kus pakiautomaadid on paigaldatud selleks kohaldatud klaasfassaadiga majakesse,“ selgitas Parras. See tähendab, et pakimajakesi on võimalik paigaldada sisuliselt ükskõik kuhu, kus on piisavat nõudlust pakiautomaadi järele.

Itella Estonia pakiveo äriüksuse juht rõhutas, et sisetingimustes pakkide hoiustamine on oluline ka suvisel perioodil, et kaitsta pakke päikesekiirguse eest. „Päikesekiirgus Eestis on suvel niivõrd tugev, et kuumendab lauspäikese käes olevaid pakiautomaate märkimisväärselt. Kõrgem temperatuur pakiautomaadi kappides võib aga kahjustada seal olevaid pakke, eelkõige näiteks kosmeetika- ja tehnikakaupu,“ nentis Parras.

Viide: DPD grupi e-poodlemise baromeetri raport on suurim e-kaubanduse uuring, mida viiakse läbi 21 Euroopa riigis aastast 2016.

 
 

Oleme taas laiendanud oma pakiautomaatide võrgustikku paigaldades eelmisel nädalal uued pakiautomaadid Idakeskusesse ja Paasiku Grossi kauplusesse Tallinnas Lasnamäel ning Ahtme Grossi kauplusesse Kohtla-Järvel.

Paki saatmine meie uudsetest valgetest pakiautomaatidest tuleb vormistada iseteeninduses my.smartpost.ee. Uksekood kehtib saadetise vormistamise hetkest kuni järgmise päeva õhtuni, mil kauplus suletakse.

Tänasest, 2. juunist on Smartpost Itella valged pakiautomaadid kaetud punktkirjaga, et lihtsustada nägemispuudega inimestel pakiteenuste kasutamist.

„Eestis on hinnanguliselt 7500 nägemispuudega inimest, kellest ligikaudu 500 on täiesti pimedad. Smartpost Itella soov on pakkuda pakiteenust kõikidele Eesti elanikele, mistõttu katame pakiautomaadid punktkirjaga, et lihtsustada ka nägemispuudega inimeste pakiteenuste kasutamist,“ lausus Itella Estonia OÜ kliendikogemuse juht Triin Parmsoo. Ta lisas, et Smartpost Itella on esimene Eestis, kes nägemispuudega inimeste pakiteenuse kasutuskogemusele  ja -kvaliteedile tähelepanu pöörab.

Esimesena kaeti punktkirjaga Tallinnas asuvad Smartposti valged pakiautomaadid, lähiajal lisanduvad ka ülejäänud valged pakiautomaadid üle Eesti. „Pakiautomaatidele paigaldatud punktkirja kleebised aitavad ja juhendavad nägemispuudega inimesi pakiautomaadist pakki vastu võtma. Kui nägemispuudega inimesed saavad kenasti e-poest kauba tellitud, siis just see viimane samm, kuidas pakki automaadist ise kätte saada, on olnud seni nägemispuudega inimestele raskendatud,“ selgitas Parmsoo. 

Punktkirja kleebised töötati välja koostöös Eesti Pimedate Liiduga, kes aitas Smartpost Itellat nii punktkirja koostamisel kui ka automaatidel sobiva asukoha leidmisel. „Meie jaoks on ääretult oluline pakkuda kõikidele Smartposti teenuse kasutajatele kvaliteetset, kiiret ja mugavat kasutajakogemust. Just seetõttu oleme töötanud uudse lahenduse välja koostöös inimestega, keda see päriselt puudutab,“ Itella Estonia kliendikogemuse juht.

Eesti Pimedate Liidu juhatuse esimees Jakob Rosin nentis, et koroonapandeemia ajal on e-ostlemisel pakiautomaatidest saanud üks kehvemini ligipääsetavaid etappe nägemispuudega inimestele, mistõttu on ütlemata hea meel, et Itella Estonia on võtnud südameasjaks kõik uued pakiautomaadid punktkirjas siltidega tähistada. „Kui nägemispuudega inimesel on seni olnud võimalik e-poest iseseisvalt kaupa tellida ja ta teab, kuidas jõuda enda lähima pakiautomaadini, ootab teda pakiautomaadi juures ikkagi vaid puutetundlik ja tumm ekraan või rida täpselt samasuguseid kapiuksi, mida on raske eristada. Tänu punktkirja kleebisele on nägemispuudega inimesel aga hoopis lihtsam õige kapiuks üles leida ning pakk kätte saada. See loob kasutajale võimaluse iseseisvalt pakile järgi minna, ilma kellegi käes abi palumata,“ selgitas Rosin.

Lisaks sellele arendab Itella Estonia Smartposti iseteeninduses my.smartpost.ee välja nägemispuudega inimestele suunatud pakkide saatmise funktsionaalsuse, et veelgi enam lihtsustada pakiteenuse kasutamist.

Hetkel on Smartpost Itellal üle Eesti kokku 60 valget pakiautomaati.

Täpsem info on leitav siit.